6tyg kocie - co powinno jeść

Moderator: Alexa

Regulamin forum
Zanim zadasz pytanie - przejrzyj archiwalne wątki

6tyg kocie - co powinno jeść

Postautor: agula » sobota 14 cze 2014, 18:04

Witam,
Jeżeli podobny temat już był to z góry przepraszam za rozpoczęcie nowego wątku ;)

Mam ok 6-7tyg kocie dziecię, dokładnego wieku niestety nawet lekarz weterynarz nie jest w stanie określić Czarek jest ze mną ok 2tyg mam mały problem z jego żywieniem, tak naprawdę nie ma pojęcia o kotach mimo,iż przestudiowałam książki, nadal jestem zielona w tym temacie :(
Kupiłam mu wszystkie dostępne na rynku kocie mokre jak i suche karmy dla " kocich niemowląt" niestety Czarek nie chce ich jeść :( zupełnie nie wiem jak przestawić go na kocią karmę, Czarek uwielbia danio, serki typu grani, almette śmietankowe, szynkę konserwową, jajecznicę, chleb z masłem , od dziś je gołąbki (samo mięsko z ryżem i sosem ) i parówki. Pije mleko (uht) oczywiście ciepłe, mleka dla kota nie chce tknąć, od czasu do czasu jak zauważyłam napije się też wody. Jeżeli nie ma mleka w miseczce stoi pod lodówką i tak długo mruczy aż je otrzyma.
W poprzednim domu pił tylko mleczko. Zaznaczę,że nie chce tknąć żadnych nowości których nie zna, rozumiem jego obawy w końcu nie zna smaków i boi się nowości...
I tu moje pytania- czy jedzenie ludzkie mu szkodzi? - Co mam zrobić aby zaczął jeść kocią karmę i czy jest szansa na to,że w końcu ją ruszy??

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
agula
Nowy
 
Posty: 4
Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 17:39

Re: 6tyg kocie - co powinno jeść

Postautor: ikxio » sobota 14 cze 2014, 18:12

jedzenie ludzkie to zdecydowanie nie, wode niech ma caly czas - moze powolutku zaczac mokre kocie wymieszane z serkiem i lekko nawilzone mlekiem chrupki dla kociat? smazone jajko bez soli to na pewno kotu nie zaszkodzi - zwlaszcza zoltko. moze troche surowego zmielonego mieska? (wolowina lub sparzony kurczak)
z tym zawsze jest problem jak kot uczy sie jesc cos innego niz mleko.